czwartek , 1 października 2020

Tegoroczna Bitwa Królów rozstrzygnięta!

Po licznych Bitwach Królów toczonych na całym świecie, coroczny konkurs na najlepszy motocykl custom, którego uczestnikami są salony dealerskie Harley-Davidson, miał swój wielki finał w ostatecznej bitwie, gdzie piętnastu zwycięzców z poprzednich lat spotkało się, aby powalczyć o tytuł najlepszego z najlepszych. Platformą do modyfikacji i pokazania swojego mistrzostwa w sztuce custom  był kultowy Sportster.

Korona oraz tytuł Króla Królów Custom trafiły do Oscara Peralty i salonu Harley-Davidson w Querétaro w Meksyku. Meksykański zespół wziął na warsztat Sportstera XR 1200, który już w seryjnej postaci ma sportowy charakter i na jego bazie stworzyli motocykl o jeszcze bardziej agresywnej stylistyce. Z maszyny nawiązującej stylem do dirttrackowej wyścigówki stworzyli ostrego nakeda o wyraźnie zaakcentowanych sportowych cechach.

W motocyklu nie sposób nie dostrzec technicznej sprawności i kunsztu ekipy z salonu H-D z Querétaro, wystarczy spojrzeć na wspaniały, ręcznie wykonany układ wydechowy 2-1-2,  wyprowadzony centralnie pod ręcznie zbudowanym zadupkiem. Ostrą jazdę wspiera widelec USD Showa Big Piston ozdobiony tarczami hamulcowymi typu wave oraz tylne amortyzatory typu piggy-back. Reflektor LED Daymaker z motocykla Harley-Davidson Breakout i ekran TFT zamiast zegarów pozwalają zachować uporządkowany wygląd przedniej części maszyny. Rasowy wygląd podkreślają ręcznie wykonane manetki i podnóżki, ręcznie wykonane siodło (alcantara) oraz dwa potężne wloty powietrza na bokach zbiornika paliwa, nadające charakteru całej sylwetce motocykla. Całości dopełnia wyjątkowy lakier Sterling Green obficie nałożony techniką malowania proszkowego.

Drugie miejsce w finale zajął salon Harley-Davidson z Aten, który zbudował motocykl o nazwie Gryps na bazie modelu Roadster.

Specjalnie wyróżnienie otrzymał salon Harley-Davidson Thunderbike, do którego trafiła specjalna nagroda przyznana przez Brada Richardsa, wiceprezesa Harley-Davidson Motor Company ds. stylistyki i designu.

W finale wzięła udział ekipa z polskiego salonu H-D ze Szczecina, jako przedstawiciel Europy Środkowo-Wschodniej oraz zwycięzca regionalnej edycji z 2018 roku.

Uczestnicy wielkiego finału mieli zrealizować swoje customowe projekty na bazie modelu Sportster, który jeździ po drogach świata nieprzerwanie od 1957 roku, zachowując przez ten czas swój charakter. Klasyczny styl maszyny oraz ogromny wybór fabrycznych części i akcesoriów stwarzają nieograniczone możliwości modyfikacji, czego najlepszym dowodem są maszyny rywalizujące o tytuł „Króla Królów”.

 

Sprawdź także

Apple TV+ prezentuje oficjalny zwiastun dokumentalnego serialu „Long Way Up”, z motocyklowymi przygodami Ewana McGregora i Charleya Boormana

Światowa premiera nowego serialu w Apple TV+, z trzema pierwszymi odcinkami, w piątek 18 września …

Dodaj komentarz