wtorek , Listopad 20 2018
Home / Customowe Wieści / Nokautujący cios Triumpha

Nokautujący cios Triumpha

Jeśli przyjrzeć się zdjęciom i danym technicznym nowych modeli Triumph Scrambler 1200 XC oraz XE, szybko można dojść do przekonania, że czegoś takiego jeszcze świat motocyklowy nie widział. Nigdy wcześniej motocykl w stylizacji retro nie miał tak nowoczesnych rozwiązań i nigdy wcześniej Scrambler nie mógł równać się możliwościami terenowymi z motocyklem typu Adventure. Nowe Scramblery 1200 od Triumpha pod względem zdolności terenowych przewyższają wiele maszyn typu Adventure. Jeśli więc weźmiemy pod uwagę perfekcyjne połączenie ponadczasowego klasycznego wzornictwa z najnowocześniejszymi rozwiązaniami gwarantującymi doskonałe osiągi i wysokie możliwości, mamy gotową receptę na sukces rynkowy. Jeśli więc nowe Triumphy Scrambler wpadły wam w oko, to radzę się pośpieszyć, bo to z pewnością będzie hit.

A teraz kilka szczegółów:

XC to wersja podstawowa, XE to wersja bogatsza. Obie mają tą samą ramę, elementy karoseryjne i napędza je ten sam silnik pochodzący z modelu Bonneville T 120. Ma on czopy wału korbowego rozstawione co 270°, co gwarantuje świetne brzmienie. Silnik generuje moc 90 KM przy 7400 obr/min i maksymalny moment obrotowy 110 Nm przy 3950 obr./min. Zważywszy, że wersja XC na sucho waży 205 kg, a wersja XE jest tylko o dwa kilogramy cięższa należy spodziewać się więcej niż satysfakcjonujących osiągów. Oba modele mają szprychowane koła przeznaczone do bezdętkowych opon. Przednie koło ma średnicę 21 cali, tylne 17. Nie mniej imponująco przedstawia się sprawa w „departamencie” hamulców i zawieszeń. Oba Scramblery mają z przodu dwie tarcze o średnicy 320 mm, a z tyłu tarczę o średnicy 255 mm. W przednie tarcze wgryzają się zaciski Brebmo M50 Monoblock, a ciśnienie w układzie wytwarza radialna pompa. To są komponenty z najwyższej światowej półki. Przednie koła prowadzą w pełni regulowane widelce USD Showa o średnicy 45 mm i skoku 200 mm w modelu XC i odpowiednio 47 mm i 250 mm w modelu XE. Zgodnie z klasycznym duchem z tylnymi wahaczami współpracują po dwa w pełni regulowane amortyzatory o skoku 200 mm w modelu XC i 250 mm w modelu XE. Stosownie do dłuższego skoku zawieszeń XE ma również dłuższy wahacz, a więc również dłuższy o 40 mm rozstaw osi. Wysokość kanapy w modelu XC wynosi 840 mm, w XE 870 mm. Cechą szczególną nowych Scramblerów jest również rozbudowana elektronika pokładowa. Mamy tryby jazdy obejmujące charakterystykę oddawania mocy, pracę ABS-u i kontroli trakcji, przy czym model XE ma tego więcej. Jego kontrola trakcji i ABS wyczuwają pochylenie motocykla, a więc dostosowują się do jazdy w zakrętach po każdej nawierzchni, tryby jazdy są rozbudowane o tryb Enduro Pro. Model XE posiada również handbary. Oba modele dysponują ledowym oświetlenie i mają wyświetlacze TFT najnowszej generacji. W obu modelach ABS można całkowicie wyłączyć. Model XE jest fabrycznie wyposażony w podgrzewane manetki, w modelu XC są przewidziane jako opcja. Obie wersje wyposażono w tempomat, a także gniazdo USB. Jako dodatkowe wyposażenie przewidziano wbudowany w motocykl zintegrowany system GoPro oraz system nawigacji „zakręt po zakręcie”, a także funkcję odtwarzania muzyki z telefonu poprzez Bluetooth.

Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze cała masa dodatkowych akcesoriów pozwalających jeszcze lepiej przysposobić motocykl do jazdy w terenie, do długodystansowych wypraw lub po prostu zindywidualizować jego wygląd.

Coś nam się zdaje, że nowe Scramblery nie postoją zbyt długo w salonach, za dużo dobrego oferują!

Sprawdź także

Custom 06/2018

Custom 06/2018 już jutro w kioskach! W numerze: Brown Betty – BMW R75/5 – zacny …

Dodaj komentarz