wtorek , Lipiec 16 2019
Home / Customowe Wieści / Custom Festival 2017 – relacja i wyniki

Custom Festival 2017 – relacja i wyniki

Kolejny ósmy już Custom festiwal czyli Mistrzostwa Polski Motocykli Customowych za nami! Jak zwykle mieliśmy przy organizacji imprezy mnóstwo roboty, a po powrocie z Poznania trzeba było natychmiast zająć się zamknięciem majowego numeru, toteż na relację na naszej stronie musieliście trochę poczekać. Wreszcie jednak udało nam się wygrzebać z najpilniejszej roboty i oto jest!
Na wstępie chcemy podziękować wszystkim uczestnikom za wspólnie spędzony czas i wrażenia jakich dostarczyli swoimi motocyklami. Tak udana impreza jaką bez wątpienia jest Custom Festival nie mogła by się odbyć bez naszych wypróbowanych partnerów: Targów Poznańskich, na których terenie w ramach Motor Show odbywa się Custom Festival, a także firm, które wspierają nas organizacyjnie oraz fundują nagrody dla zwycięzców i upominki dla uczestników, a są to: Motorcycle Storehouse, Custom Chrome Europe, Custom Rings, Art. Ritter, AGM, Metzeler, Free Star, HRPP Records, Harley-Davidson Polska, Shoei. Podziękowania należą się również klubowi motocyklowemu V2, w którego gościnnych progach mogliśmy urządzić dla Was “Welcome Party”. Custom Festival nie byłby równie fajną imprezą bez udziału Lusi i Kasi, które swoimi wdziękami ozdabiały motocykle, oraz Grześka z Custom Rings, który doskonale sprawdził się wspierając mnie w roli konferansjera.
Po raz trzeci w historii naszej imprezy wraz z ekipą Custom Chrome Europe przyjechał do nas znany niemiecki fotograf i dziennikarz Horst Rösler. Dzięki niemu zdjęcia i relacje z Poznania obiegły świat. Myślę, że zaciekawi Was opinia o imprezie człowieka, który zna każdy kąt customowego świata. Oddaję mu więc głos:

Stwierdzenie, że motocykle customowe z Polski wywarły wrażenie w ostatnich latach jest dużym niedopowiedzeniem! Wielu z polskich customizerów osiągnęło wysokie noty na licznych imprezach dzięki swoim nieskazitelnym maszynom. Tak było i tym razem. Zrodzony z pasji Custom Festival będący częścią największej w kraju imprezy motoryzacyjnej Poznań Motor Show ponownie odniósł sukces, już po raz ósmy. Cztery hale poświęcono motocyklom, w tym jedna z nich gościła Custom Festival polskiego magazynu Custom. Zaprezentowano kilkadziesiąt motocykli odzwierciedlających wszystko, co jest obecnie w modzie na polskiej i wschodnioeuropejskiej scenie customowej. Dla porównania sekcja z kamperami zajęła trzy hale, z samochodami sześć i z ciężarówkami jedną. To co jest unikalne w porównaniu do zachodniej Europy to hiperentuzjazm odwiedzających wszystkie hale MTP. Imprezie towarzyszył bogaty program atrakcji w tym stunt na motocyklach i quadach. Ewa Pieniakowska (https://ewastunts.com) – zawodowa stunterka uczestniczyła w pokazach i prezentowała swój motocykl w głównej hali wystawienniczej, zawsze gotowa, by podpisać kilka plakatów czy pocztówek.
Piąte największe miasto w Polsce jest prawdopodobnie najbogatsze i najbardziej zapracowane, jest też domem dla największej imprezy w kraju. Przez trzy dni plus jeden dzień dla prasy, ponad 135 tysięcy publiczności i ponad 750 dziennikarzy odwiedza hale, włączając w to „Piątek dla szkół”, kiedy to studenci i uczniowie stadnie szturmują wszystkie hale. Najwięksi producenci motocykli byli obecni z aktualną linią motocykli. Co zaskakujące nieobecny był Harley-Davidson, którego obecności jako lokalnego dilera brakowało też w hali customowej. Indian nie zmarnował okazji, podobnie jak Polaris z quadami i Slingshotami. Zainteresowanie publiczności motoryzacyjnymi tematami jest nadal ogromne, choć możliwości zakupu już nie tak duże. Niestety.
Wracając do Custom Festivalu. Znakiem rozpoznawczym tej imprezy są ręcznie wykonane trofea. Ceremonia wręczania nagród trwała ponad godzinę! Wielu sponsorów wręczyło „nagrody specjalne”, ponadto każdy z uczestników otrzymał zestaw gadżetów z zaproszeniem na następny rok. Głosowanie odbyło się wśród samych customizerów, tak jak na Mistrzostwach Europy czy Świata.
Rywalizacja odbywała się w klasach: Trike, Street Bike, Cafe Racer, Old School, Modified Harley i Freestyle. Lista zgłoszonych to motocykle z Polski i krajów ościennych, nagroda w prestiżowej klasie Freestyle powędrowała do „Killer Customs” z Litwy, którzy zaprezentowali baggera światowej klasy. Miał on zmodyfikowane koła Rick’s, zmodyfikowaną ramę Rick’s, oraz masę komponentów wykonanych ręcznie i zaadoptowanych do tego motocykla. W klasie Modified Harley Jack’s Motorcycles zdobył trzecie i pierwsze miejsce. Motocykl, który zajął trzecią lokatę mógłby być znacznie wyżej, gdyby miał zamontowaną rzeźbioną wersję zbiornika paliwa w japońskim stylu chopperowym.
Ta impreza jest ekscytująca także ze względu na dziwny, a czasami doskonały wybór motocykla bazowego do modyfikacji: Honda CX 500, czy znana stara Yamaha XS 400, które były pospolitymi sprzętami w ubiegłym wieku, ale teraz są modyfikowane i zapierają dech w piersiach na nowo. To jest customizing w najlepszym wydaniu!
Trzydniowy event z dodatkowym dniem dla prasy zawsze był pełen ludzi, mimo że pogoda nie dorównywała tej z zeszłych lat. Mimo to pod względem odwiedzających nie możesz wymarzyć sobie bardziej podekscytowanego tłumu niż ten w Poznaniu.

Horst Rösler/Motographer
Zdjęcia: Horst Rösler, Lech Wangin, Bartosz Wangin, Marzenna Smyczyńska

Wyniki

  • Freestyle
  • Modified Harley
  • Old School
  • Street Bike
  • Cafe Racer
  • Trike
  • Best Painting
  • Nagrody specjalne
1. 463 pkt. „The Crow”; Killer Custom, Klaudijus Stelmokas (Litwa)
2. 346 pkt. “Muscle Racer”; Tomasz Głód
3. 307 pkt. “Wild Horse”; Motoexclusive, Piotr Dobrowolski
4. 213 pkt. “Rudy”; Black Dog, Grzegorz Sitkowski
1. 401 pkt. “Aztec”; Jack’s Motorcycles, Jacek Szczepański
2. 380 pkt. „Dziku”; Custom Hell, Michał Sokolnicki
3. 349 pkt. „Sportster”; Jack’s Motorcycles, Jacek Szczepański
4. 185 pkt. „Amigo FXR”; Number One Poznań, Wojciech Knieć
1. 396 pkt. „Working Class Bike”; Zen Garage, Zenon Pochcioł
2. 359 pkt. “Iron Death”; Darcustomart, Dariusz Barczewski
3. 226 pkt. „Bob L-Bike”; Lula Bike Garage, Marcin i Paweł Szczypka
4. 199 pkt. Yamaha SR 500; Mateusz Piotrowski
5. 93 pkt. “Spartan”; Tattoo no Tattoo Moto, Damian Dyda
6. 91 pkt. “Honda CB ’81 Bratstyle”; Maciej “Rzaba” Kielczyk
7. 71 pkt. „PRL Chopper”; J&J Motocykle Jan Pluciński
1. 251 pkt. „Custom4”; House of Customs, Paweł Nowicki
2. 230 pkt. “08 Dirt Tracker Yamaha”; Mechafraktion, Tomasz Woźniak
3. 186 pkt. “Yamaha MT 01”; Custom Bike Poland
4. 154 pkt. “Ducati 900SS Café”; Wena Customs, Jan Pertek
5. 110 pkt. “Dziku”; Sebastian Jagiełło
6. 108 pkt. Kawasaki KZ 400; Artur Klawitter
7. 91 pkt. Suzuki Racing “Pure Flat Track 17”; Mechafraction Tomasz Woźniak, Marcin Niesyty
8. 90 pkt. “R 1100 R Café Project”; Andrzej Gajzler
9. 83 pkt. “Pener” Jan Kaczurba
10. 78 pkt. “Dog”; Black Dog Custom Motocykle, Grzegorz Staniszewski
11. 54 pkt. Hayabusa; Mariusz Zawolik
12. 21 pkt. “KTM 990 Super Duke Evo”; Roman Juriš (Słowacja)
1. 188 pkt. “Ducati Hyperscrambler”; Krzysztof Skoczylas
2. 177 pkt. “Blue Candy”; Michał Świniarski
3. 166 pkt. “Yamaha Virago”; Wena Customs
4. 156 pkt. “BMW R 80 ST Café Racer; Wena Customs, Sven Neuman
5. 140 pkt. “Green Spear”; Andrzej Świniarski
6. 124 pkt. “Suka”; Cezi Motorbike
7. 112 pkt. “Gulf Racer 69”; Mechafraction Tomasz Woźniak, Jakub Skipor
8. 89 pkt. “Red Arrow”; Moto-Ślusarnia Przemysław Polaczyk, Radek Baranowski
9. 72 pkt. „Kawasaki ZR 7 Cafe Racer”; Roman Juriš (Słowacja)
10. 66 pkt. “YAMII”; Artur Piórko
11. 51 pkt. “Biały Cień”; Radosław Wesołowski
12. 33 pkt. “ED”; Tattoo no Tattoo Moto, Edwin Urbanowicz
13. 31 pkt. “Lodzia”; Łukasz Dobrucki, Robert Fabisiak
1. 492 pkt. “Trike Merc”; Moto – Ślusarnia, Przemysław Polaczyk
2. 370 pkt. „Black Death”; JDF Choppers, Kuba Frąckowiak, Roman Zaworski
3. 298 pkt. „Lehman”; Lehman Motor Trike, Patryk Trzepacz
“Green Spear”, Andrzej Świniarski
Nagroda Specjalna Custom Chrome Europe
„The Crow”; Killer Custom, Klaudijus Stelmokas (Litwa)
Nagroda Specjalna Custom Rings
“Wild Horse”; Motoexclusive, Piotr Dobrowolski
Nagrody Specjalne Guli Customs
1. „Working Class Bike”; Zen Garage, Zenon Pochcioł
2. “Yamaha SR 500”; Mateusz Piotrowski
3. “Ducati 900 SS Café”; Wena Customs

Custom Festival 2017
« 1 z 2 »

 

Sprawdź także

Wygraj motocyklową wyprawę życia z Dobrymi Sklepami Motocyklowymi i Time2Moto!

Masz ochotę na tydzień motocyklowego flamenco w słonecznej Hiszpanii? Weź udział w naszym konkursie! Do …

Dodaj komentarz