sobota , Lipiec 22 2017
Home / Technikalia / Test nawigacji dla motocyklistów Becker Mamba.4

Test nawigacji dla motocyklistów Becker Mamba.4

Zapewne część osób pierwszy raz słyszy o firmie Becker. Nie jest to jednak nowy gracz na rynku nawigacji. To firma z bogatą historią, która do tej pory głównie skupiała się na produktach samochodowych, ale dała się poznać z wysokiej jakości produktów, które stosowane były w luksusowych autach.

Becker staje w szranki z TomTom Rider, Garmin Zumo 400 i 390 LM. Jak sobie poradził?

Zacznijmy od paru informacji technicznych:

Wyświetlacz: 4,3 cala, może być obsługiwany w rękawiczkach, jest czytelny w świetle słonecznym. Dożywotnia aktualizacja map, slot na kartę pamięci, mapy obejmują 47 krajów Europy. Nawigacja jest solidna i wytrzymała, Mieliśmy okazję sprawdzić, że kompletnie nic się jej nie stanie, gdy bezwładnie wyleci z kufra, jazda w czterystukilometrowej ulewie też nie zrobiła na niej wrażenia. Przyczyną tego jest bardzo solidnie wykonana obudowa, której boki i tył pokryto gumową powłoką. Gniazdo micro USB ukryte jest pod kopułką baterii, więc ładowanie i wymiana danych wymaga zdjęcia pokrywy – można się do tego przyzwyczaić.

IMAG0153Z daleka widać, że obudowa spełnia standardy IP57 i nasze crash testy to potwierdzają. Nawigację do uchwytu motocyklowego montuje się błyskawicznie, zamykając zatrzask oraz zakręcając czerwoną śrubę bezpieczeństwa. Ładowanie podczas jazdy odbywa się przez uchwyt wykorzystujący wygodną technologię RAM, umożliwiającą ustawienie nawigacji praktycznie pod dowolnym kątem. Nawigacja posiada dodatkowo dwa przyciski – jeden u góry, drugi z boku obudowy. Dzięki funkcji Stand By, w której nawigacja „czuwa” po zamocowaniu jej w uchwycie i włączeniu zapłonu Mamba.4 jest błyskawicznie gotowa do pracy. Ekran jest czytelny i posiada szeroki zakres regulacji intensywności podświetlenia. IMAG0203

Kierowca ma możliwość zaplanowania trasy wcześniej na komputerze lub w serwisie MotoPlaner.de, a następnie wgrania mapy do nawigacji. To, co motocyklistów będzie ciekawiło najbardziej, to funkcja krętych tras posiadająca dodatkowo 3 stopnie „krętości”. Muszę przyznać, że działała ona świetnie. W praktyce odbywając naszą podróż na trasie Polska- Niemcy, Belgia, Holandia i z powrotem stosowanie najmniej krętej drogi oznaczało, że jechaliśmy po bardzo malowniczych drogach, praktycznie kompletnie unikając tras szybkiego ruchu i nieznacznie tylko zwiększając przebytą odległość. Po prostu super, nic dodać nic ująć. Dodatkowo w trybie 3D nawigacja pokazywała nam zabytki zgodnie z przewodnikiem ADAC. Niestety nie jest to funkcja, z której można cieszyć się w Polsce. Kolejne opcje jeszcze bardziej uatrakcyjniają podróż i potrafią zafundować nam nawet trzykrotnie dłuższą i ciekawszą trasę od standardowego trybu („najszybsza”). Dodatkowo posiadamy funkcję „trackback”, dzięki której możemy wrócić dokładnie tą samą przebytą drogą. Miód i malina dla osób kochających winkielki. Becker Mamba.4 może wydawać polecenia głosowe jeżeli posiadacie system bluetooth. IMAG0171

Nie może być oczywiście zbyt kolorowo, są i nieznaczne wady. Nawigacja miała drobne problemy w Polsce i nie zawsze nadążała z aktualizacją trasy czy informowaniem o najbliższych manewrach. Tych problemów nie było już na Zachodzie i wszystkie informacje podawane były z odpowiednim wyprzedzeniem. Kierowca jest też na bieżąco informowany o wszystkich ograniczeniach i znakach drogowych. Becker Mamba.4 jest bardzo ciekawym sprzętem z górnej półki plasującym się na równi z urządzeniami TomTom i Garmin. Doskonały wyświetlacz, łatwy i szybki interfejs, specjalne funkcje dla motocyklistów i mamy kompletną nawigację. Jeżeli mógłbym coś zmienić, to przydałyby się dokładniejsze mapy w Polsce oraz łatwiejszy system importu tras z komputera do nawigacji.

mamba.4_01

Sprawdź także

Nowości w katalogu W&W

LEDowe wkłady reflektora Ø 5-3/4” H LEDowe reflektory stają się coraz bardziej popularne w samochodach …

Jeden komentarz

  1. Marcin Kurczewski

    Przydałaby się orientacyjna informacja o cenie (choćby rząd wielkości).

Dodaj komentarz