sobota , Lipiec 22 2017
Home / Technikalia / Szukacie nowej garderoby? Mamy dla Was parę propozycji…

Szukacie nowej garderoby? Mamy dla Was parę propozycji…

Kask AFX FX – 76 należy do modnej ostatnio, szczególnie w customowych kręgach, grupy klasycznych kasków typu jet. Sam producent określa go jako Jet Vintage. Zacznijmy od zalet: kask jest bardzo mały i lekki – waży od 0,8 do 1 kg w zależności od rozmiaru. Posiada certyfikat amerykański oraz europejski. Skorupę wykonano z włókna szklanego, warstwę tłumiącą wykonano z EPS-u. Kask dostępny jest w rozmiarach od XS do XXL. Dla lepszego dopasowania zarówno skorupa jak i warstwa tłumiąca występują w dwóch rozmiarach. Wewnętrzna wyściółka w części, która nie kontaktuje się z ciałem wykonana jest z miękkiej perforowanej skóry, natomiast w obszarach, które mają kontakt z głową i twarzą z nylonu, który posiada własności hipoalergiczne i przeciwbakteryjne. Pasek posiada niezawodne i jedyne dopuszczane w zawodach sportowych zapięcie typu 2D. Całość wygląda bardzo schludnie i nosi się komfortowo, a do tego kask świetnie się prezentuje. Niestety ma on również swoje wady. Po pierwsze w czasie jazdy jest w nim głośno, po drugie przy wyższych prędkościach, gdzieś tak od 120 km/h, pęd powietrza powoduje przesuwanie są kasku do tyłu. Dzieje się tak dlatego, że w części czołowej kask jest dość płytki. Prawdopodobnie obie wady można całkowicie lub częściowo zniwelować poprzez montaż szyby typu Buble Visor, którą montuje się na trzy zatrzaski umieszczone w części czołowej. To musimy jednak jeszcze sprawdzić w praktyce. Jak dorwiemy taką szybę damy znać jak sprawuje się w połączeniu z tym kaskiem. Ze względu na swe właściwości AFX FX-76 sprawdza się idealnie w mieście. Kask dostępny u dilerów Parts Europe. Cena 449 zł.

Kurtka skórzana ICON 1000 Retrograde.

Krój i fason tej kurtki można określić jako połączenie cech klasycznych i najbardziej nowoczesnych. Już pobieżny rzut oka pozwala stwierdzić, że to produkt wysokiej jakości. Kurtka wykonana jest z miękkiej bydlęcej skóry o grubości od 1,1 do 1,3 mm. Skóra jest miękka, gładka i bardzo przyjemna w dotyku. Kurtkę uzbrojono w protektory D3O, które w razie potrzeby można wyjąć. Mamy protektor plecowy, barkowe i łokciowe. Dodatkowo po zewnętrznej stronie ramion przymocowano twarde slidery. ICON 1000 Retrograde wyposażona jest w bardzo dobre zamki błyskawiczne YKK. Na wszelkie drobiazgi mamy do dyspozycji dwie zewnętrzne przepastne kieszenie i całą masę kieszeni wewnętrznych. Na łopatkach i łokciach znajdują się obszyte skórą elastyczne wstawki, co pozwala na idealne dopasowanie do sylwetki i jednocześnie zapewnia swobodę ruchów. Tylna część jest znacznie przedłużona, dzięki czemu w czasie jazdy nic nie podwiewa. Jest to kurtka przeznaczona na lato i dlatego posiada bardzo wydajny system wentylacji. Skóra jest obficie perforowana po bokach i po wewnętrznej stronie rękawów, posiada również perforację w miejscu gdzie umieszczono protektor plecowy. Kiedy zrobi się nieco chłodniej mamy do dyspozycji wpinaną na suwak ocieplającą wewnętrzną kamizelkę. Również ona jest miękka, miła w dotyku i posiada kieszenie. Wewnętrzna część stójki (kołnierza) obszyta jest delikatnym zamszem.

Wszystko to razem przekłada się na wysoką cenę. Retrograde kosztuje 650 dolarów i nie jest kurtką wielosezonową, tylko letnią. Nasza praktyka jednak wykazała, że w letnich warunkach sprawuje się idealnie, zapewniając wysoki komfort użytkowania i dobre samopoczucie. Nawet w temperaturach powyżej 30°, wystarczy że ruszymy motocyklem, a pod skórę dostaje się chłodzący strumień powietrza. W ICON 1000 Retrograde możemy więc korzystać z wysokiego stopnia ochrony, jaką zapewnia skórzana kurtka z protektorami nawet w upalny dzień, bez obawy, że gorąco będzie nam uprzykrzać jazdę.

Naszym zdaniem jest to produkt bezwzględnie wart polecenia.

Kurtka ICON 1000 Retrograde występuje w kolorach czarnym i brązowym i jest dostępna u dilerów Parts Europe.

Jest to nowy model dżinsów w ofercie polskiego producenta. Spodnie zostały uszyte z grubego gęstego dżinsu, tzw. raw denim. Zastosowany materiał oraz krój spodni sprawiają, że będą one idealnym wyborem dla entuzjastów stylu vintage. Równie dobrze będziesz w nich wyglądać jadąc klasycznym motocyklem, jak i występując na scenie w rockabillowej kapeli. Ja niestety umiem grać tylko na nerwach, wiec ten wariant odpada. Mówiąc już całkiem na poważnie, spodnie mają luźny klasyczny styl, dzięki czemu nie tylko „ideologicznie” wyglądają, ale też są bardzo wygodne, a raw denim zapewnia większą niż w przypadku zwykłych dżinsów trwałość. Wewnątrz spodni znajdują się przypinane na suwak szorty. Uszyto je z odpornego na przetarcia kevlaru i zaopatrzono w kieszenie z protektorami. Do produkcji tych spodni użyto materiałów wysokiej jakości. Dżins pochodzi z Włoch, zaś protektory i kewlarowa tkanina z Niemiec. Jak dotąd spodnie zdają egzamin, sprawdziły się bardzo dobrze w ciepłe dni, jak również w te nieco chłodniejsze. Zapewniają dużą swobodę ruchów, a protektory (kolanowe, biodrowe i na kość ogonową) nie uwierają. Po wypięciu wewnętrznych szortów, co robi się łatwo i szybko, spodnie niczym nie różnią się od normalnych vintydżowych dżinsów. Naszym zdaniem jest to produkt godny polecenia.

Cena wynosi 599 zł. Spodnie można dostać w wielu sklepach motocyklowych, a ich listę znajdziecie na stronie: www.freestar-moto.com.

O firmie Freestar przeczytacie więcej w następnym wpisie

Artykuł pochodzi z numeru 4/2016

Sprawdź także

Nowości w katalogu W&W

LEDowe wkłady reflektora Ø 5-3/4” H LEDowe reflektory stają się coraz bardziej popularne w samochodach …

Dodaj komentarz